خريد پروفيل ،ميلگرد و آهن خريد پروفيل ،ميلگرد و آهن .

خريد پروفيل ،ميلگرد و آهن

قيمت ضايعات آهن|چرا بايد آهن قراضه بخريم؟

قيمت روز ضايعات آهن

ضايعات آهن آلات همچون محصولات فولادي و آهني ارزش زيادي دارند و به عنوان ماده اوليه بسياري از محصولات مورد استفاده قرار ميگيرد. به دليل وابسته بودن بيشتر صنايع به محصولاتي همچون تيرآهن، ميلگرد، ورق و پروفيل موجب شده تا يكي از دلايل نوسانات قيمت آهن در بازار تغييرات قيمت هر كيلو ضايعات آهن باشد.

ضايعات آهن چيست؟

ضايعات آهن آلات به موادي گفته مي شود كه در صنايع خودروسازي و ساختمان سازي به دور ريخته ميشوند اما قابليت بازيافت دارند. ضايعات فلزي و آهني ارزش پولي زيادي دارند. سودآوري از چنين محصولاتي موجب شده افرادي در همين زمينه تنها به دنبال خريد و فروش ضايعات باشند و مكان هايي به نام انبار ضايعات را به وجود آورند.

به گفته كارشناسان با بازيافت ضايعات فلزي ميتوانيم تاثير بسزايي در روند هزينه هاي توليد محصولات آهني در صنايع داشته باشيم. همچنين بازيافت آهن آلات قراضه در حفاظت از محيط زيست تاثير گذار بوده است و از توجه ويژه اي از سوي فعالات اين حوزه برخودار است.

 

قيمت آهن ضايعات، قيمت آهن قراضه،قيمت روز آهن ضايعاتي

 

قيمت ضايعات آهن يا آهن قراضه

قيمت آهن ضايعاتي هم به صورت مذاكره بين خريدار و فروشنده تنظيم مي شود و هم به صورت اينترنتي قابل استعلام است. اما آنچه قيمت روز ضايعات آهن آلات را تعيين ميكند شامل جنس، نوع و آلياژ اين محصولات است. قيمت آهن قراضه به صورت كيلويي محاسبه ميشود و در دسته هاي مختلفي همچون آهن قراضه روغني، سنگين، سبك، آهن قراضه سوپر ويژه به فروش ميرسد.

روش قيمت گذاري ضايعات

  • خريد و فروش آهن آلات در مبدا

در اين روش در محلي كه آهن ضايعاتي وجود دارد، خريدار حضور پيدا ميكند و با فروشنده در رابطه ناخالصي، نحوه بارگيري و قيمت نهايي به توافق ميرسند. اين روش از خريد ضايعات رايج نيست و گاها توسط شركتهايي كه نياز فوري دارند صورت ميگيرد.

  • خريد و فروش ضايعات به روش تحويلي

در خريد و فروش آهن آلات قيمت در انتهاي كار مشخص ميشود. به گونه اي كه در اين روش پس از توافقات اوليه در رابطه با درجه و نوع بار، بارگيري انجام ميشود و به مقصد ميرود. پس از تخليه بار در مقصد و تعيين درجه بار و ناخالصي قيمت نهايي توسط كارشناسان كارخانه مشخص ميشود.

كاربرد ضايعات آهن

قانوني وجود دارد تحت عنوان اقتصاد چرخشي. اين قانون بيان ميكند كه تمامي ابزار هاي ساخته شده بايد به نحوي باشند كه پس از استفاده مجددا قابل بازيافت باشد، يعني محصولات از حالت بي مصرف بازيافت شده و تبديل به محصول جديد و قابل استفاده اي شود. ضايعات آهن يكي از موادي است كه در بازيافت بسيار مورد استفاده قرار ميگيرد.

بازيافت ضايعات آهن از نظر اقتصادي و زيست محيطي بسيار به صرفه است. آهن ضايعات در صنعت ساخت و ساز و پروژه هاي جاده سازي بسيار مورد استفاده قرار ميگيرد. همچنين كارخانه هاي توليد وسايل نقليه و خودرو از آهن قراضه نيز استفاده مي كنند.

مزاياي بازيافت آهن ضايعات

استفاده از آهن بازيافتي به جاي آهن خام ميتواند مزاياي زير را به همراه داشته باشد:

  • صرفه جويي ۷۰ درصدي در مصرف انرژي
  • ۹۰ درصد صرفه جويي در مصرف مواد خام
  • ۸۶ درصد كاهش آلودگي هوا
  • ۴۰ درصد صرفه جويي در منابع آب

به وسيله بازيافت هر تن فولاد كه از آهن قراضه بدست مي آيد:

  • ۵۳ كيلوگرم سنگ آهنك بدست مي آيد
  • صرفه جوي در۶۲۵ كيلوگرم ذغال سنگ
  • صرفه جويي در ۱۱۱۵ كيلوگرم آهن

برچسب: قيمت آهن، قيمت ميلگرد، قيمت پروفيل، تهران آهن،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۲۴:۴۶ توسط:سميرا رجبي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :