خريد پروفيل ،ميلگرد و آهن خريد پروفيل ،ميلگرد و آهن .

خريد پروفيل ،ميلگرد و آهن

قوطي و پروفيل

پروفيل چيست؟

قوطي و پروفيل به معناي ثابت بودن مقطع در طول است. پروفيلZ و پروفيل آبرو معمولا در ساختمان سازي، صنعت و راه سازي كاربرد دارد. پروفيل ها اصولا به صورت مربع و مستطيل شكل هستند. پروفيل ها در صنعت ساختمان سازي با مقطع كوچك معمولا براي نرده هاي فلزي، در و پنجره، پياده روها و … كاربرد دارند و پروفيل ها با مقطع بزرگ براي ساخت ستون و اسكلت فلزي ساختمان به كار مي روند.

پروفيل ها را مي توان از نظر باز يا بسته بودن نيز تقسيم بندي كرد. پروفيل هاي باز در صنعتي ساختمان سازي اعم از تيرآهن، ميلگرد، نبشي، تيرآهن هاش، تيرآهن بال پهن و … مي باشد. پروفيل هاي بسته نيز همانند لوله، قوطي، پروفيل درب و پنجره، قوطي و پروفيل صنعتي پي وي سي، پروفيل هاي كركره برقي و … مي باشند.

 

تعريف ستون

ستون عضوي است كه به صورت عمودي در ساختمان نصب مي شود و بار ناشي از سقف طبقه يا طبقات را به شالوده و سپس به زمين انتقال مي دهد.نيروهاي محوري به صورت نيروي فشاري ناشي از بار مرده و بار زنده وارده بر سطح كف طبقات است كه به طور مستقيم و يا از طريق تير به ستون منتقل مي شود.علاوه بر نيروي فشاري، در قاب هاي خمشي ، ستون ها تحت تاثير لنگر ناشي از بارهاي قائم و جانبي به علت اتصال صلب تير به ستون نيز قرار دارند.ستون هاي فولادي به علت ظرافت،مستعد پديده ي كمانش مي باشند.كمانش يعني از بين رفتن تحمل باربري ستون به علت انحناي بيش از حد.

نيروي كمانشي ستون نسبت مستقيم با مقطع ستون و نسبت عكس با ارتفاع آن در حد فاصل طبقات دارد.يعني هرچه ابعاد مقطع ستون بزرگتر باشد،نيروي كمانش آن بزرگتر و هرچه ارتفاع آن بلندتر باشد،نيروي كمانش آن كوچكتر است.

شكل مقطع ستون ها معمولا به مقدار و وصعيت بار وارد شده بستگي دارد.براي ساختمان ستون هاي فولادي از انواع قوطي و پروفيل و چهارچوب و ورق هل استفاده مي شود.

مقطع مناسب براي ستون ها بصورت فوطي مربع يا مستطيلي مي باشد.مقاطع دايره اي و چند ضلعي نيز در سازه كاربرد دارند و عموما به منظور تامين ملاحضات معماري استفاده مي شوند.عموما ستون ها از لحاظ شكل ظاهري به دو گروه تقسيم مي شوند :

  • نيم رخ (پروفيل) نورد شده شامل انواع تيرآهن ها و قوطي ها

قوطي و پروفيل

بهترين ستوني نورد شده براي ستون، تيرآهن بال پهن يا قوطي هاي مربع شكل هستند.زيرا از نظر مقاومت بهتر از مقاطع ديگر عمل مي كنند و در بيشتر مواقع اتصال تيرها ستون ها به سادگي انجام مي گيرد.

  • نيم رخ هاي مركب

قوطي و پروفيل

هرگاه سطح مقطع و مشخصات يك نيمرخ (پروفيل) به تنهايي براي ايستايي (تحمل بار وارد شده و لنگر احتمالي) يك ستون كافي نباشد و يا به دلايلي نياز به مقاطع با شكل هاي هندسي خاصي باشد، از اتصال چند پروفيل به يكديگر ستون مناسب آن (نيمرخ هاي مركب) ساخته مي شود.

  • عدم دسترسي به نيمرخ IPB يا قوطي به صورت توليد داخلي
  • افزايش سطح مقطع ستون، در صورتي كه نيمرخ هاي نورد شده سطح مقطع لازم را نداشته باشد
  • اجراي سريع تر و آسان تر مقاطع مركب نسبت به ستون هاي ساخته شده از ورق

ستون ها ممكن است نياز از اتصال انواع پروفيل هاي مختلف ساخته شوند، كه رايج ترين آن ها عبارتند از:

۱_اتصال دو پروفيل به يكديگر به طريقه ي دوبله كردن

براي ساخت اين نوع ستون ها ابتدا دو تيرآهن را در كنار يكديگر و بر روي سطح صافي (شاسي) به هم مي چسبانند؛ سپس دو سر وسط ستون را جوس مي دهند و ستون را بر مي گردانند و مانند قبل جوشكاري مي كنند؛ آنگاه ستون را كعكوس كرده و در قسمت وسط جوشكاري مي كنند.همين كار را در سوي ديگر ستون انجام مي دهند و به ترتيب جوشكاري ادامه مي يابد تا جوش مورد نياز ستون تامين گردد.

۲_اتصال دو گذوفيل به يكديگر با استفاده از ورق هاي سراسري روي بال ها

در مقاطع مركبي كه ورق اتصال بر روي دو نيمرخ متصل مي شود تا مقطع مركب تشكيل جوش هاي منقطع (غير ممتد) كه ورق را به نيمرخ ها متصل مي كنند، نبايد تز ۳۰ سانتيمتر بيشتر شود.حداكثر فاصله ي فوق الذكر در مرود فولاد معمولي t22 مي باشد.(صخامت ورق = t)

۳_اتصال دو پروفيل با قيدهاي موازي و يا مورب(ستون مشبك)

معمول ترين نوع ستون در ايران ستون هاي مركبي است كه دو تيرآهن به فاصله ي معين از يكديگر قرار مي گيرند و قيدهاي افقي يا چپ و راست، اين دو نيمرخ را به يكديگر متصل مي كنند.البته بست هاي چپ و راست كه شكل مثلثي را بوجود مي آورند، داراي مقاومت بهتري نسبت به بست هاي موازي مي باشند.

 


برچسب: قوطي و پروفيل،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۱۰:۳۸ توسط:سميرا رجبي موضوع:

تاثير نوسانات دلار بر قيمت آهن آلات

تاثير نوسانات قيمت دلار بر آهن

تاثير افزايش قيمت دلار همواره مسئله اي بسيارمهم در حوزه هاي مختلف و كسب و كارهايي كه مستقيما با دلار سرو كار دارندبوده است.

تاثيرگذاري واحد پولي دلار در اكثر معاملات بين المللي سهم عمده اي داشته است, در نتيجه به طور پيوسته اين واحدپولي به عنوان فاكتوري مهم در معاملات صنعت هاي مختلف در نظر گرفته ميشود. بازار آهن آلات هم تاثيرپذيري بسيار زيادي از اين افزايش و كاهش قيمت دارد و با توجه به واردات و صادرات آهن, قيمت دلار ميتواند تاثير بسزايي در اين عرصه داشته باشد.

با توجه به اينكه تامين نياز محصولات آهن بصورت واردات است, پس افزايش قيمت دلار هم باعث افزايش بي قيد و بند قيمت اين محصول ميشود. ازسوي ديگر كارخانه هاي داخلي توليد آهن كمتر تحت تاثير نوسانات قيمت دلار هستند, اما گاهي مواد اوليه ي اين كارخانه ها از كشورهاي ديگر تامين ميشود, پس اين امر موجب افزايش قيمت محصول خروجي نهايي از اين كارخانه ها باشد.

طبق بررسي هاي انجام شده, تا زمانيكه قيمت دلار به ثبات نرسد قيمت محصولات آهني به همين روال بالا و پايين خواهد رفت.

كنترل ناپديري قيمت دلار كه روي بسياري از محصولات تاثير گذاشته بازار را به سويي ميبرد كه كاملا نامعلوم است. نوسانات دلار در موضوعات آهن آلات اهميت بيشتري دارد, زيرا آهن آلات از محصولات اساسي بسياري از صنايع مانند ساختمان سازي, توليد قطعات, ماشين آلات و بعضي كارخانه ها است.

                                                                                                                                       ميلگرد

ميلگرد يا آرماتور, از محصولات آهني ميباشد كه براي افزايش استحكام به بتن در ساخت و ساز استفاده مي شود. ميلگردها با توجه به كارآيي و استفاده شان دراستانداردها و خواص مكانيكي متفاوت توليد مي شود. از تفاوت هاي ميلگردها, شكل ظاهري آنهاست. ميلگردهاي ساده كه ظاهري كاملا صاف دارند, ميلگردهاي آجدار كه برآمدگي ها و فرورفتگي هايي دارند كه اين نوع ميلگردها خاصيت چسبندگي بيشتري دارند و به همين سبب استفاده از ميلگردهاي ساده در بتن مجاز نيست.

از انواع رايج ميلگرد موجود در بازار ميتوان به ميلگرد اروپايي, ميلگرد فولاد كربن (ميلگرد سياه), ميلگرد گالوانيزه, ميلگرد روكش اپوكسي, ميلگرد فايبرگلس و ميلگرد فولادي اشاره كرد.

 

تيرآهن

يكي از مهمترين مواد مورد استفاده در ساخت و ساز تيرآهن است. از تيرآهن در ساختمان سازي به صورت ستون, خرپا, نعل درگاه, تير در پوشش سقف ها و پل هاي لانه زنبوري استفاده مي شود.

به صورت كلي, تيرآهن ها در دو نوع تيرآهن بال پهن  و تيرآهن لانه زنبوري عرضه ميشود.

تيرآهن ها نيز معايب و مزاياي خود را دارند و ضروري است كه كاملا سازگار با شرايط و كاربرد استفاده شوند. از مزاياي تيرآهن ميتوان به امكان استفاده در ارتفاعات زياد, امكان تحويل بصورت از پيش ساخته شده و آماده و همچنين امكان اتصال چند قطعه ب يكديگر وجود دارد و از معايب تيرآهن هم ميتوان به عدم استقامت قابل توجهي در دماي زياد, زنگ زدگي و فاسد شدن در مقابل عوامل خارجي است.

 

ورق سياه

ورق سياه(ورق فولادي) از محصولات پركاربرد در ساختمان سازي است. اين ورق را ميتوان به صورت هاي رول شيت و رول فرم پيدا كرد.

اين آهن آلات داراي سطحي بسيار صاف و صيقلي هستند. اين ورق ها را ميتوان به ورق رنگي و ورق روغني دسته بندي كرد. از كاربردهاي ورق سياه  در صنايع ساختمان سازي, اتومبيل سازي و پروفيل ساختماني است. بعضي از اين ورق ها به دليل سختي اي كه دارند براي ساخت تانكر, سيلندر گاز و لوله هاي نفتي خاص مورد استفاده قرار ميگيرند. قيمت اين ورق ها با توجه به نوع استفاده و ضخامت آنها تايين مي شود.

 

 


برچسب: قيمت ميلگرد، قيمت پروفيل، قيمت ورق سياه، قيمت تيرآهن، تهران آهن،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۸:۳۲ توسط:سميرا رجبي موضوع:

قيمت ضايعات آهن|چرا بايد آهن قراضه بخريم؟

قيمت روز ضايعات آهن

ضايعات آهن آلات همچون محصولات فولادي و آهني ارزش زيادي دارند و به عنوان ماده اوليه بسياري از محصولات مورد استفاده قرار ميگيرد. به دليل وابسته بودن بيشتر صنايع به محصولاتي همچون تيرآهن، ميلگرد، ورق و پروفيل موجب شده تا يكي از دلايل نوسانات قيمت آهن در بازار تغييرات قيمت هر كيلو ضايعات آهن باشد.

ضايعات آهن چيست؟

ضايعات آهن آلات به موادي گفته مي شود كه در صنايع خودروسازي و ساختمان سازي به دور ريخته ميشوند اما قابليت بازيافت دارند. ضايعات فلزي و آهني ارزش پولي زيادي دارند. سودآوري از چنين محصولاتي موجب شده افرادي در همين زمينه تنها به دنبال خريد و فروش ضايعات باشند و مكان هايي به نام انبار ضايعات را به وجود آورند.

به گفته كارشناسان با بازيافت ضايعات فلزي ميتوانيم تاثير بسزايي در روند هزينه هاي توليد محصولات آهني در صنايع داشته باشيم. همچنين بازيافت آهن آلات قراضه در حفاظت از محيط زيست تاثير گذار بوده است و از توجه ويژه اي از سوي فعالات اين حوزه برخودار است.

 

قيمت آهن ضايعات، قيمت آهن قراضه،قيمت روز آهن ضايعاتي

 

قيمت ضايعات آهن يا آهن قراضه

قيمت آهن ضايعاتي هم به صورت مذاكره بين خريدار و فروشنده تنظيم مي شود و هم به صورت اينترنتي قابل استعلام است. اما آنچه قيمت روز ضايعات آهن آلات را تعيين ميكند شامل جنس، نوع و آلياژ اين محصولات است. قيمت آهن قراضه به صورت كيلويي محاسبه ميشود و در دسته هاي مختلفي همچون آهن قراضه روغني، سنگين، سبك، آهن قراضه سوپر ويژه به فروش ميرسد.

روش قيمت گذاري ضايعات

  • خريد و فروش آهن آلات در مبدا

در اين روش در محلي كه آهن ضايعاتي وجود دارد، خريدار حضور پيدا ميكند و با فروشنده در رابطه ناخالصي، نحوه بارگيري و قيمت نهايي به توافق ميرسند. اين روش از خريد ضايعات رايج نيست و گاها توسط شركتهايي كه نياز فوري دارند صورت ميگيرد.

  • خريد و فروش ضايعات به روش تحويلي

در خريد و فروش آهن آلات قيمت در انتهاي كار مشخص ميشود. به گونه اي كه در اين روش پس از توافقات اوليه در رابطه با درجه و نوع بار، بارگيري انجام ميشود و به مقصد ميرود. پس از تخليه بار در مقصد و تعيين درجه بار و ناخالصي قيمت نهايي توسط كارشناسان كارخانه مشخص ميشود.

كاربرد ضايعات آهن

قانوني وجود دارد تحت عنوان اقتصاد چرخشي. اين قانون بيان ميكند كه تمامي ابزار هاي ساخته شده بايد به نحوي باشند كه پس از استفاده مجددا قابل بازيافت باشد، يعني محصولات از حالت بي مصرف بازيافت شده و تبديل به محصول جديد و قابل استفاده اي شود. ضايعات آهن يكي از موادي است كه در بازيافت بسيار مورد استفاده قرار ميگيرد.

بازيافت ضايعات آهن از نظر اقتصادي و زيست محيطي بسيار به صرفه است. آهن ضايعات در صنعت ساخت و ساز و پروژه هاي جاده سازي بسيار مورد استفاده قرار ميگيرد. همچنين كارخانه هاي توليد وسايل نقليه و خودرو از آهن قراضه نيز استفاده مي كنند.

مزاياي بازيافت آهن ضايعات

استفاده از آهن بازيافتي به جاي آهن خام ميتواند مزاياي زير را به همراه داشته باشد:

  • صرفه جويي ۷۰ درصدي در مصرف انرژي
  • ۹۰ درصد صرفه جويي در مصرف مواد خام
  • ۸۶ درصد كاهش آلودگي هوا
  • ۴۰ درصد صرفه جويي در منابع آب

به وسيله بازيافت هر تن فولاد كه از آهن قراضه بدست مي آيد:

  • ۵۳ كيلوگرم سنگ آهنك بدست مي آيد
  • صرفه جوي در۶۲۵ كيلوگرم ذغال سنگ
  • صرفه جويي در ۱۱۱۵ كيلوگرم آهن

برچسب: قيمت آهن، قيمت ميلگرد، قيمت پروفيل، تهران آهن،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۲۴:۴۶ توسط:سميرا رجبي موضوع:

ورق ST52چيست؟

تهران آهن

به گونه اي از ورق سياه اطلاق ميشود كه در صنعت كاربرد بسيار گسترده اي دارد.

از عناصر متشكل در اين ورق ميتوان از عنصر سليسيم و عنصر منگنز نام برد كه از

 قابليت پيچ و خمش و ارتجاعي برخوردار است.

لازم به ذكر است كه عموما بعد از عمليات جوشكاري به علت حرارت بالا فولاد مقاومت خود را از دست ميدهد

 در هنگام جوشكاري قدرت مقاومت بسيار بالايي دارد و اكثرا در تست ها ST52ولي ورق

موفقيت قابل قبولي رو نشان داده

 

كاربرد ورق اس تي 52 :

از جلمه كاربرد هاي ورق اس تي 52در زمينه جرثقيل . ساخت ريل . ديوار قطعات صنعتي.

 .شاسي ماشين آلات سنگين . ميتوان اشاره كرد

 

قيمت ورق اس تي 52 :

قيمت ورق اس تي 52 با توجه به كارخانه توليد كننده و ضخامت آن متغير مي باشد.

 در سايت شهرآهن مي توانيد قيمت ورق اس تي 52 به همراه كارخانه هاي توليد كننده از

 جمله كارخانه فولادمباركه اصفهان، فولاد اكسين خوزستان و توليد كننده هاي خارجي از

جمله اكراين را مشاهده كنيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۰۰:۰۱ توسط:سميرا رجبي موضوع:

ورق ST37

ورق ST37 چيست ؟

ورق ST37 نوعي ورق سياه به شمار مي رود. اين ورق سياه كه تحت استاندارد DIN 17100 آلمان است ، يكي از اصلي ترين فولاد هاي غير آلياژي مي باشد كه جزء فولادهاي مورد استفاده در صنايع ساختمان سازي به حساب مي آيد.

ورق هاي سياه ST37 تحت عنوان فولاد نرمه نيز در صنعت شناخته مي شوند كه به دليل كربن پايين ، استحكام بالايي داشته و در صنعت و ساختمان سازي كاربرد گسترده اي دارد.

به دليل ميزان پايين كربن در ST37 ، خاصيت جوش پذيري در اين نوع ورق بسيار بالا است و بدليل داشتن ويژگي هاي خوب جوشكاري و امكان حفظ قدرت خود بعد از جوشكاري ، بسيار مورد توجه مهندسان عمران و صنايع قرار گرفته است و از اين ورق براي ساخت مقاطع فولادي مثل تيرآهن ، نبشي ، ميلگرد ، ورق ، پروفيل و ناوداني استفاده مي كنند.

مفهوم ST37 چيست ؟

عناصر تشكيل دهنده، استحكام و درجه مرغوبيت فولاد به كمك حروف و اعداد معرفي مي شوند.

حروف شناسايي براي فولادهاي ساختماني معمولي St است.

پس از اين حروف، عددي نوشته مي شود كه با ضرب كردن آن عدد در ۹٫۸۱ مقدار حداقل استحكام كشش فولاد بر حسب نيوتن بر ميلي متر مربع به دست مي آيد.

پس از عدد مربوط به استحكام خط تيره قرار مي گيرد و سپس درجه كيفيت معكوس فولاد به وسيله اعداد ۱ تا ۳ معرفي مي شود.

  1. درجه ۱ : براي كارهاي معمولي كه نوشته نمي شود.(معمولي)
  2. درجه ۲: براي كارهاي مهم (متوسط)
  3. درجه ۳: فولادي كه آرام ريخته گري شده و داراي درجه خلوص بالا و خواص جوشكاري خوب است.(كيفيت بالا)

براي مثال فولاد st37 –۲:  ، ST ابتدا نماد فولاد ساختماني و ۳۷ نشان دهنده استحكام كششي ۳۷۰ نيوتن بر ميلي متر مربع و ۲ نيز نشان دهنده درجه كيفيت متوسط فولاد مي باشد.

ورق ST37 چيست ؟

مشخصات ورق ST37

درحالت كلي ورق هاي توليد شده از روش نورد گرم را ورق سياه مي گويند.

البته ورق هايي هستند كه از نورد سرد توليد مي شوند، به اين محصولات ورق روغني گفته مي شود.

دسته فولاد هاي ساختماني به علت خواص فيزيكي و مكانيكي منحصر به  فرد خود كاربرد بسيار گسترده اي در صنايع و سازه شهري دارند. از ميان ورق هاي سياه فولادي ST37 و ST52 مصرف بيش از ۵۰ درصد صنعت را شامل مي شود.

فولاد ساختماني مانند ST37 به واسطه درصد كربن بسيار كم ، جوش پذيري مناسبي دارند.

به همين دليل نسبت به ساير رقباي خود داراي كاربرد بسيار بيشتري مي باشند. لازم به ذكر است كه جوش‌پذيري فولاد ساختماني با افزايش درصد كربن كاهش مي يابد.  درنتيجه ورق ST52 نسبت به ورق ST37 جوش پذيري كمتري دارند.

وزن ورق ST37 در مقايسه با ورق ST52 بسيار بيشتر است. همين عامل سبب مي شود در بعضي موارد از ST52  به جاي ST37  استفاده شود.

ابعاد ورق st37 چقدر است؟

ورق هاي سياه يا كربن استيل st37 در ابعاد زير در بازار موجود است :


برچسب: قيمت ورق، قيمت ورق گالوانيزه، قيمت ورق سياه،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۱۲:۳۳ توسط:سميرا رجبي موضوع:

خم كاري پروفيل ها و لوله

خم كاري پروفيل ها و لوله ها

خم كاري پروفيل ها و لوله ها ي  تو خالي كه زاويه خمش آن ها زياده بوده و شعاع خم كوچكي دارند ، اين امكان وجود دارد كه مقطع ان ها در محل خمش تغيير فرم دهد ( اصطلاحا دو پهن شوند ) هر چه قطر لوله بيشتر و ضخامت جداره ان كمتر بوده و شعاع خم نيز كوچكتر باشد و مقدار اين تغيير فرم بيشتر است .

براي جلوگيري از تغيير فرم مقطع در محل خميدگي ، مي توان آن ها را از داخل تقويت كرده و يا از دستگاه هاي لوله خم كن براي اين منظور استفاده كرد .

لوله هاي بدون درز كم قطر را مي توان در حالت سرد خم كاري نمود .

لوله هاي با قطر بيشتر را پس از گرم كردن محل خم ، خم كاري مي كنند و در اين روش بايد سطح داخلي خمش را بيشتر از سطح خارجي گرم نمود .

انتخاب شعاع خم مناسب در تميز بودن و عدم تغيير فرم در محل خم كاري بسيار موثر است .

شعاع خمش در خم كاري لوله ها نبايد از سه برابر قطر اسمي ان ها كمتر باشد .

خم كاري پروفيل ها و لوله : براي تقويت داخلي لوله ها جهت جلوگيري از تغيير فرم ، مقطع آن ها در هنگام خم كاري ، معمولا از ماسه نرم و خشك و يا فنر خم كاري و غيره استفاده مي كنند .

براي مطالعه ادامه مطلب در سايت تهران آهن كليك كنيد .


برچسب: قيمت آهن، قيمت ميلگرد، قيمت ورق، قيمت لوله،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۲۲:۱۵ توسط:سميرا رجبي موضوع:

آرماتور هاي حرارت

آرماتور هاي حرارت و جمع شدگي در پي ها

آرماتور هاي حرارت : نسبت سطح آرماتور حرارت و جمع شدگي لازم به كل سطح مقطع بتن براي پي هاي به ضخامت كمتر يا مساوي ۱۰۰۰ ميلي متر نبايد از مقادير (الف) تا (پ) اين بند كمتر اختيار شود :

  • الف ) براي ميلگرد هاي رده S240  و S340    :      ۰٫۰۰۲۰
  • ب ) براي ميلگرد هاي رده S400      :          ۰٫۰۰۱۸
  • پ) براي ميلگرد هاي رده S500  و بالاتر     :     ۰٫۰۰۱۵

نسبت سطح مقطع آرماتور از حرارت و جمع شدگي لازم به كل سطح مقطع بتن براي پي هاي به ضخامت بيشتر از ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ ميلي متر نبايد از الفا براي نسبت هاي مندرج در قسمت بالا اختيار شود . مقدار الفا از رابطه زير تعيين مي شود :

الفا برابر است با ۱٫۳-h0.0003

مقدار حداقل آرماتور حرارت و جمع شدگي As min ، براي پي هاي به ضخامت بيشتر از ۲۰۰۰ ميلي متر برابر مقدار آرماتور براي پي به ضخامت ۲۰۰۰ ميلي متر و به شرح ( الف) تا ( پ) اين بند است :

  • الف ) براي ميلگرد هاي رده S240 و S340    :  As  min :2800(mm2/m)
  • ب) براي ميلگرد هاي رده S400   :          As  min :2500(mm2/m)
  • پ)براي ميلگرد هاي رده S500و بالا تر     :         As  min :2100(mm2/m)

در پي هاي با ضخامت متغير ، مي توان براي محاسبه مقدار آرماتور كششي حرارت و جمع شدگي ضخامت پي را برابر با ضخامت پي فرضي هم حجم آن اختيار كرد .

براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد .


برچسب: قيمت آهن، قيمت ميلگرد، قيمت ورق، قيمت لوله،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۲۱:۵۴ توسط:سميرا رجبي موضوع:

محدوديت آرماتورگذاري پي

محدوديت آرماتورگذاري پي ها و شمع ها

محدوديت آرماتورگذاري پي ها و شمع ها :  آرماتور هاي لازم براي مقاطع پي ها و شمع ها بر اساس نيروهاي وارد بر آن مقاطع در حالت حد نهايي با رعايت محدوديت هاي زير محاسبه مي شوند .

در پي هاي نواري مقدار نسبت در ناحيه كششي در ناحيه كششي نبايد كمتر از ۰٫۲۵ درصد اختيار شود ، مگر آنكه  آرماتور به كار رفته به اندازه يك سوم بيشتر از مقدار آرماتور تعيين شده در محاسبات باشد .

در حالت اخير اين نسبت نمي تواند كمتر از ۰٫۱۵ درصد اختيار گردد .

در پي ها قطر ميلگرد ها نبايد كمتر از ۱۰ ميليمتر و فاصله محور تا محور آن ها از يكديگر ، نبايد كمتر از ۱۰۰ ميلي متر و بيشتر از ۳۵۰ ميلي متر در نظر گرفته شود .

در پي هاي حجيمي كه در آن ها ابعاد و حجم بتن مستقل از نياز هاي محاسباتي در نظر گرفته مي شوند ، رعايت حداقل آرماتور خمشي ضرورتي ندارد .

در اين پي ها در صورتي كه كنترل ترك هاي سطحي مورد نظر باشد بايد در آن سطوح يك شبكه ميلگرد جلدي به كار برد .

حداكثر فاصله ميلگرد هاي جلدي ۳۵۰ ميلي متر است .

در پي هاي منفرد در صورتي كه عملكرد پي يك طرفه باشد و يا عملكرد آن دو طرفه بوده و شكل آن مربع باشد ، توزيع ميلگرد ها در سراسر عرض پي بايد به طور يكنواخت صورت گيرد .

در غير اين صورت توزيع ميلگرد ها بايد مطابق ضوابط ( الف ) و ( ب) اين بند باشد .

براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد .


برچسب: قيمت آهن، قيمت ميلگرد، قيمت ورق، قيمت لوله،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۲۰:۰۲ توسط:سميرا رجبي موضوع:

محدوديت آرماتورگذاري در ديوار

محدوديت آرماتورگذاري در ديوار ها

محدوديت آرماتورگذاري در ديوار : در ديوار ها آرماتور هاي قائم و افقي نبايد به ترتيب كمتر از مقادير زير اختيار شوند .

حداقل نسبت مساحت مقطع ارماتور قائم به مساحت كل مقطع براي ميلگرد هاي مختلف به شرح ( الف ) و ( ب) اين بند است :

  • الف ) براي ميلگرد هاي رده S400 و بالا تر ، با قطر ۱۶ ميليمتر و يا كمتر  ۰٫۰۰۱۲
  • ب ) براي ساير ميلگرد هاي آجدار  ۰٫۰۰۱۵

حداقل نسبت مساحت مقطع آرماتور افقي به مساحت كل مقطع براي آرماتور هاي مختلف به شرح  (الف) و (ب) اين بند  است :

  • الف ) براي ميلگرد هاي رده S400 و بالاتر با قطر ۱۶ ميليمتر يا كمتر ۰٫۰۰۲۰
  • ب ) براي ساير ميلگرد هاي آجدار ۰٫۰۰۲۵

نسبت مساحت آرماتور قائم و آرماتور افقي به مساحت كل مقطع نبايد بيشتر از ۰٫۰۴ اختيار شود .

محدوديت مقدار حداكثر بايد در محل وصله هاي ميلگرد ها نيز رعايت شود .

در ديوار هاي با ضخامت بيشتر از ۲۵۰ ميليمتر ، به جز ديوار هاي زير زمين و ديوار هاي حايل  ، هر يك از آرماتور هاي قائم و افقي بايد در دو سفره به موازات سطوح ديوار ، مطابق ( الف) و (ب) اين بند پيش بيني شوند .

براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد .


برچسب: قيمت آهن، قيمت ميلگرد، قيمت ورق، قيمت لوله،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۲۹:۱۵ توسط:سميرا رجبي موضوع:

محدوديت هاي آرماتور هاي پيچشي

محدوديت هاي آرماتور هاي پيچشي  و برشي تير هاي عميق

محدوديت هاي آرماتور هاي پيچشي:

محدوديت هاي آرماتور هاي پيچشي

محدود كردن مقاومت مشخصه آرماتور هاي پيچشي به كمتر از ۴۰۰ مگا پاسكال باعث كنترل و محدوديت عرض ترك هاي قطري مي گردد .

خاموت هاي بسته و دورپيچ هاي پيچشي بايد تا فاصله d از دور ترين تار فشاري در مقطع ادامه يافته و آرماتور هاي پيچشي مهار گردند .

مهار شدن مناسب خاموت هاي بسته بايد از طريق قلاب هاي انتهايي قابل قبول تامين گردد .

بايد تمام ميلگرد هاي پيچشي ( فولاد هاي طولي به علاوه خاموت هاي بسته و يا دورپيچ ها ) حداقل در طولي برابر با بزرگترين بعد عضو از نقطه اي كه ديگر نياز به مقاومت پيشچي نيست ادامه يافته و مهار آن ها مطابق ضوابط فصل هجدهم صورت گيرد .

در صورتي كه پيشچ حداكثر در انتهاي يك عضو اتفاق بيفتد ، ضروري است آرماتور هاي طولي داراي مهار انتهايي مناسب پس از انتهاي عضو پيچشي باشند .

بدين منظور مي توان از قلاب هاي انتهايي و يا اضافه كردن ميلگرد هاي u شكل ، كه داراي وصله هاي پوششي با آرماتور هاي طولي پيچشي هستند ، استفاده نمود .

براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد .


برچسب: قيمت آهن، قيمت ميلگرد، قيمت ورق، قيمت لوله،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۱۹:۱۶ توسط:سميرا رجبي موضوع: